Strona główna » Auto do firmy » Wybrany artykuł

Primastar, Trafic, Vivaro

Trafic, Vivaro i Primastar - doświadczeni zawodnicy na rynku

Janusz Borkowski | 24.10.2009 | 17:46

Współpraca Opla i Renault przy produkcji aut dostawczych sięga początku lat 80., kiedy to powstał Trafic pierwszej generacji. Nissan dołączył do nich znacznie później, po mariażu z Renault w 1999 roku.

Reklamy BusinessClick

Efektem wspólnej pracy trzech producentów był debiutujący w 2002 roku Primastar oparty na drugiej generacji Trafica i Vivaro wytwarzanych od 2001 roku. Choć żaden z pojazdów nie jest w Polsce liderem sprzedaży w segmencie średnich aut dostawczych, to samochody te cieszą się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza modele Renault (Trafic w wersji osobowej ma najlepszą sprzedaż w klasie), marki, która jest numerem 1 w Europie na rynku samochodów dostawczych. To z pewnością zasługa szerokiej gamy modelowej.

 

W przypadku Trafica i Vivaro klienci mogą zamawiać wersje: dostawczą – furgon, osobową kombi oraz platformę do zabudowy. Trzymiejscowy furgon w wersji ciężarowej występuje w czterech odmianach: krótkiej i niskiej, długiej i niskiej, krótkiej i wysokiej oraz długiej i wysokiej. Do wyboru są więc przedziały ładunkowe o objętościach od 5 do 8,3 m3 i ładownościach od 1 do 1,2 tony (platforma – 1,5 t). W przypadku wymienionych dwóch pierwszych wersji możliwe jest również kupno 6-miejscowego furgonu w odmianie ciężarowej (w Oplu nazywanej double cab). Gama wersji nadwoziowych Primastara jest zbliżona do bliźniaczych modeli, z wyjątkiem platformy, która w przypadku dostawczego Nissana nie występuje. Oprócz standardowych nadwozi do Renault i Opla można zamówić: zabudowy specjalistyczne warsztatowe, do przewozów kurierskich, chłodnię, izotermę, karetkę pogotowia, wyposażenie pojazdu strażackiego lub do przewozu inwalidów. Załadunek ułatwiają szerokie drzwi boczne przesuwne (wym. szerokość/wysokość 1000/1285 mm) oraz podwójne drzwi skrzydłowe z tyłu (szer./wys. 1390/1335 – H1 lub 1818 mm – H2).

 

Standard wyposażenia podstawowych wersji we wszystkich trzech modelach jest bardzo zbliżony. Różnice pojawiają się dopiero przy nazewnictwie i specyfikacji bogatszych odmian – w Traficu klienci mogą wybierać spośród podstawowej Komfort i droższej Pack Clim (dodatkowo: klimatyzacja, radio z CD, centralny zamek, ścianka działowa z pełną szybą). Dla furgonu Vivaro przewidziano tylko jedną wersję wyposażeniową, którą można uzupełniać o długą listę opcji. W przypadku Nissana Primastara klienci znajdą dwie odmiany wyposażenia: Basic i Extra. Bogatsza ma dodatkowo: elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka oraz centralny zamek z pilotem, a także oferuje możliwość zamówienia elementów opcjonalnych, w tym aż sześciu pakietów: Comfort (7550 zł), Safety (5110 zł), Comfort+Safety (11 000 zł), Multivan (1840 zł), Comfort+Safety+Multivan (12 850 zł). Na tle klasowych rywali ceny Trafica i Vivaro są zbliżone do konkurencji. Znacznie słabiej pod tym względem wypada furgon Nissana, który jest średnio o ponad 10 tys. zł droższy w stosunku do porównywalnego Fiata czy Renault.

 

Gama oferowanych silników we wszystkich trzech autach jest bardzo podobna. Wyjątek stanowią Trafic i Vivaro, do których można zamówić silnik benzynowy. To 2-litrowa jednostka o mocy 120 KM, która według danych producenta średnio spala 10,3 l/100 km. Opel z kolei jako jedyny oferuje 1,9-litrowego turbodiesla. Jednostka generuje moc 100 KM i zużywa średnio 7,7 l oleju napędowego na 100 km.
Wszystkie silniki współpracują z manualnymi, 6-biegowymi przekładniami. Z wyjątkiem Nissana można do silników 2.0/115 KM i 2.5/150 KM zamówić zautomatyzowaną przekładnię Tecshift (w Oplu) i Quickshift (w Renault). Podwozia dostawczych aut wyposażone są w niezależne zawieszenie typu McPherson przy przedniej osi oraz resory piórowe z tyłu.


Atuty Trafica i Vivaro to dobra dostępność serwisu i niski koszt obsługi. Wyższe koszty serwisowania czekają klientów Primastara, za to plusem w jego przypadku może być dłuższa gwarancja mechaniczna. Zainteresowani mogą więc wybierać pomiędzy 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów (Opel i Renault) a 3-letnią ograniczoną przebiegiem 100 tys. km (Nissan).

Drukuj DrukujWykop urlBWyczaj.to Dodaj do teczki

INFORMACJE O SAMOCHODZIE

KUP UŻYWANE AUTO:otoMoto


Wyszukiwanie zaawansowane

Roadlook.pl
RSS